Jumaat, 22 Mac 2019

ESP BERI KESAN BURUK ATAU BAIK??

REVIEW ESP SHKLEE, KEBAIKAN, KEBURUKAN DAN PANTANG LARANG 


Apa yang kita perlu tahu tentang ESP shaklee ni?? Esp ni besttt sangat tau! Banyak Testimimoni yang best2 kan. Pengalaman saya amalkan ESP shaklee ni ketika hamil adalah sentiasa bertenaga, cergas walaupun bekerja,tidak mudah letih dan selera makan terkawal.

Dalam pada testimoni best-best tu, kita kena juga tahu isi kandungan esp ni apa kan? Apa kebaikannya, keburukan dan pantang larangnya yang tertentu.



ESP beri kesan baik atau buruk

APA ITU ESP SHAKLEE? 

ESP ni singkatan untuk Energizing Soy Protin dan dalam bahasa Melayu bermaksud, Protin Soya Pemberi Tenaga. Ha, dengar nama pun tahu. Jadi siapa yang kurang tenaga tu, bolehlah minum ESP ni kerana ia membekalkan sumber protin dan memberi tenaga !


Eh, tapi saya dah ambil sumber protin lain yang diperlukan badan seperti daging, ayam dan ikan. Kenapa nak kena ambil ESP Shaklee lagi?
So far, kita makan semua tu, tetap memberi tenaga tapi cukup tak? Masih lemau tak? Masih cepat lapar tak? Masih mudah jatuh sakit tak?
Sumber protin kita dari makanan harian tu, kita kena masak dahulu. Jadi percentage nutrien yang terhapus agak tinggi. Berapa percent ja yang masuk dalam badan, beri rasa kenyang, menjana tenaga dan memberi perlindungan pada diri. Mungkin sebab tak cukup kita masih alami simptom kekurangan protin.
Kalau tak percaya, kita sebenarnya boleh cek tau, kita cukup protin tak dengan menggunakan mesin karada. Bolehlah pi kalau ada health checkup di Shaklee event atau majlis kesihatan lain.

Jadi, kalau tak cukup protin, apa yang akan berlaku?

  • Rasa kemah, lesu dan tidak bermaya. Kalau kritikal sikit, sampai menggeletar badan.
  • Kurang berotot 
  • Kadar metabolisme rendah
  • Kolestrol tinggi, tekanan darah rendah dan boleh jadi pening
  • Memboleh membawa pada ulser perut, ulser usus, gastrik
  • Luka lambat sembuh
  • Mudah berparut
  • Penglihatan semakin merosot, pandangan kabur
  • Mudah dapat sakit, antibodi lemah
  • Ibu menyusu alami kemerosotan pengeluaran susu ibu
  • Ibu berpantang lambat sembuh dan tak bertenaga

Bolehkah terlebih protin jika saya memang sudah cukup bekalan protin?

ESP Shaklee ni berasaskan sayuran soya dimana ia mudah diproses dan dicerna badan. Jadi, tiada masalah untuk dijadikan amalan dan merupakan sumber protin terbaik kerana tiada kolestrol dan rendah lemak. In fact, kalau orang yang perlu hadkan pengambilan protin disebabkan masalah buah pinggang, ESP Shaklee adalah pilihan terbaik kerana lebih mudah diproses.

          Kebaikan ESP Shaklee


  • Kebaikan ESP Shaklee untuk wanita yang merancang untuk hamil adalah ia membantu kesihatan rahim dan meningkatkan kesuburan.
  • Kelebihan ESP Shaklee untuk ibu hamil pula ia memberi tenaga buat ibu yang lemah, mencukupkan bekalan protin bagi yang asyik muntah dan tak lalu makan. Di samping itu, protein dari ESP memberi nutrisi untuk tumbesaran tulang dan otot bayi juga menguatkan rahim ibu yang sedang mengandung.
  • Ibu menyusu pun dapat kebaikan ESP Shaklee ni kerana ESP menggalakkan pengeluaran susu ibu. Bila kita cukup zat, cukup protin, bertenaga insyaAllah susu pun akan mendapat kesan melimpah dan lebih banyak. Syaratnya rajinlah bagi susu pada anak atau mengepam.
  • ESP Shaklee juga boleh diambil untuk nak bantu stabilkan hormon. Sesuai untuk lelaki dan perempuan. Jangan kata sebab soya laki tak boleh ambil tau. Salah besar tu. Nak sado, korang minum protinkan? Protin ESP ada kebaikan isoflavon, genistein dan daidzein untuk kesihatan lelaki dan perempuan.
  • Untuk yang nak kurus dan jaga badan, ESP Shaklee memberi rasa kenyang lebih lama tau. So, kuranglah craving for food.
  • Siapa tak nak cantik? Ha, ESP membantu kesihatan kulit juga. Kalau rajin minum tanpa miss, insyaAllah kulit lebih sihat, cerah, tegang, parut semakin pudar dan lebih anjal. Berseri-seri tau. Mekap pun tak payah tebal-tebal lagi. Yeah!


ESP MUDAH DIBANCUH

Keburukan ESP Shaklee?

So far dengar best2 ja kan.. So ada tak keburukan. Keburukan lebih banyak jika kita tak cukup protin tau. So baik konsisten minum ESP ni.
Kalau tak konsisten, jangan nak complain pasal keburukan ESP kerana kesan baiknya tak nampak-nampak.

Lagi satu, protin ni sensitif kepada suhu terlampau panas. Jadi bancuh ESP dengan air suam atau sejuk supaya kita dapat kebaikan dan bukan keburukan insyaAllah. Kalau terpanas tu tak adalah memudaratkan cuma khasiat tu downgrade sikitlah.. kan rugi macam tu. 

Kandungan ESP dan berapa lama penggunaannya

1 tong ESP mengandungi 850g protin dan untuk kegunaan sebulan – 2 bulan jika konsisten diambil setiap hari.


Cepat hubungi sebelum ESP Shaklee, sold out lagi !!! ESP Shaklee adalah antara produk most wanted dan selalu habis stok tau.



Aydah Alexander 0148577216

Tiada ulasan:

Catat Komen